ARAMALARINIZI BURDAN YAPABİLİRSİNİZ

Google
 

HÜRRİYET SON DAKİKA HABERLERİNE BURDAN ULAŞABİLİRSİNİZ

8 Ağustos 2007 Çarşamba

PKK"nın Maddi Kaynakları Bölüm 2 : Türkiye'ye Komşu Ülkeler

Bazı komşu ülkelerimiz PKK'ya yardım etmektedir. Bunu bazı olarak sınırlamamanın sebebi bu yazıda yalnızca 3'ünden bahsedecek olmamdır. Bu üç ülke : İran, Suriye ve Yunanistan. Öncelikle neden diğer komşularımız değilde bu üçü sorusunun cevabını vermek istiyorum ; bilindiği üzere Bulgaristan ve Ermenistan'da PKK'ya destek veren ülkeler arasındadır. Ancak bu iki ülkeyi farklı başlıklar altında inceleyeceğim. İran, Suriye ve Yunanistan'ı aynı başlık altında toplamamın nedeni ise ufak farklılıklar dışında aynı amaç için PKK'ya yardım etmeleridir. Bu amaç ise bölgede güçlü bir Türkiye'nin kendilerine vereceği muhtemel bir zarardır. Bu devletler Türkiye'yle sınıra sahip olduklarından Türkiye'nin gelişmesi güçlenmesi ve bunun üzerine genişlemesi durumunda ilk zararın kendilerine geleceğini tahmin etmektedir. Peki PKK'ya yardım bunun gerçekleşmesini nasıl önler? Doğaldır ki bir ülkede asli olan iç güvenliği sağlamaktır. İç güvenlik ve iç huzur ortamı sağlanmadan ülkenin diğer devletler bazında gelişim göstermesini beklemek yanlış olur. Bu iç sorunlardan kastımız ufak tefek sorunlar değildir elbette. Bu ülkelerin PKK'ya yardım yaptığının kanıtı ise şu bilgilerdir : Çoğumuzun anımsayacağı bazı sözcüklerle açıklamaya çalışacağım ; "İran'da PKK kampı(Kandil Dağı)", "PKK lideri Öcalan'ın Suriye bulunduğu öğrenildi.", "Yunanistan'da PKK ofisi". Direkt veya dolaylı bu ülkeler PKK'ya düzenli veya zaman zaman olmak üzere yardım yapmaktadır. Bu yardımı yalnızca para yardımı olarak değerlendirmemize de gerek yok. Terör örgütünün eylemlerine ses çıkarmamak da onlar için bir nevi yardımdır.

Hiç yorum yok: